Nog maar 2 weken?!?! - Reisverslag uit Aubusson, Frankrijk van mila de Bruijn - WaarBenJij.nu Nog maar 2 weken?!?! - Reisverslag uit Aubusson, Frankrijk van mila de Bruijn - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 weken?!?!

Blijf op de hoogte en volg mila

18 Oktober 2016 | Frankrijk, Aubusson

Wat vliegt de tijd zeg!! Na deze week nog 2 weken knallen en dan zit ik weer in Nederland. Dat zal wel weer even wennen worden na al die heerlijke Franse lekkernijen en de levensstijl hier.

Het onderzoek loopt goed gelukkig. Alleen de knie klachten zijn nog niet over. Ik heb heel rustig aan gedaan in de hoop dat de klachten over zouden gaan, maar helaas. Toch maar de beslissing genomen om naar de fysio te gaan. Ik ben 2 keer naar de fysiotherapeut geweest. Wat (gelukkig) een hele leuke Nederlandse vogelkenner is. Na deze bezoeken heb ik een brace gekocht en daar loop ik nu mee. Het helpt gelukkig wel maar nog wel veel last. Het belemmerd je in je onderzoek en dat is vervelend.

We hebben afgelopen week het Floracollege (VMBO uit Naaldwijk) op bezoek gehad. Leerlingen van 14,15,16 jaar oud. We hebben die week een hele boel leuke dingen gedaan met deze leerlingen. Zo hebben we een oud treinspoor afgelopen en daar verschillende slangen gevangen zoals de giftigste slang van Frankrijk, de aspistadder en een niet giftige de gladde slang. Kinderen hebben de gladde slang vastgehad en zich laten bijten (ook ik moest eraan geloven en heb de slang vastgehad). We hebben ook een smaragdhagedis gezien, een mannetje en een vrouwtje. Helaas had een van de kinderen de staart er afgetrokken. Gelukkig kunnen hagedissen gewoon verder leven en zal er uiteindelijk een nieuwe staart aangroeien.

We hebben een natuur eet dag gehad, daar hebben we kippen en konijnen geslacht (dat heb ik overgeslagen en rustig naar gekeken) en een heerlijke brandnetel soep gemaakt.

Het was heel leuk om een week met deze kids op te schieten. S ‘Avonds het spel weerwolven spelen en de kinderen vertellen en laten proeven van de natuur was vooral heel leuk.

Ik heb mijn tussentijdse beoordeling gehad. Wat een heel leuk en fijn gesprek was met mijn stagebegeleiders Rob en Claire. Deze mensen zorgen zo goed voor ons en willen dat we het uiterste uit onze stageperiode halen.

Het koken blijft toch elke keer weer een uitdaging. Zo zie je maar dat spaghetti koken ook mis kan gaan. Ik had een heerlijk recept van mama gekregen, heeft deze knuppel de spaghetti verpest haha. Gelukkig zijn we hier om te leren.

Als je hier ‘s ochtends je bed uit stapt heb je de kans als het een heldere nacht is geweest dat je het gras bevroren aantreft. Gelukkig hebben we in de caravan een klein kacheltje die het een beetje warm houdt, maar 2 dekens en dikke kleding is in de nacht nog steeds nodig.

We gaan de eind periode in, en gaan daar nog even genieten!!

  • 19 Oktober 2016 - 09:22

    Kelly Van Helden:

    Hallo Mila,

    Super leuk om jullie avonturen te lezen!!! En wat gaaf van die wilde kat en otters!! Ik hoop dat je foto's hebt zodat ik alles kan zien als jullie terug zijn!
    Tot snel en geniet nog even van de laatste dagen!

    Groetjes Kelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mila

leerjaar 3 helicon Toegepaste Biologie

Actief sinds 27 Aug. 2016
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 5159

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2016 - 11 November 2016

Buitenlandse stage

Landen bezocht: