verslag 2 - Reisverslag uit Aubusson, Frankrijk van mila de Bruijn - WaarBenJij.nu verslag 2 - Reisverslag uit Aubusson, Frankrijk van mila de Bruijn - WaarBenJij.nu

verslag 2

Blijf op de hoogte en volg mila

13 September 2016 | Frankrijk, Aubusson

Wat een hitte hier in Tigouleix, elke dag is het hier mimimaal 30 graden en veul zon. Goed bruin worden is het hier zeker.

We zijn in het weekend met Rob en Claire (onze begeleiders) naar een meertje verderop gegaan waar we wel mochten zwemmen, om af te koelen.
Schepnetten mee want echte biologen gaan natuurlijk weer op avontuur, op zoek naar amfibieën en vissen.

In het weekend houden we was en schoonmaak dag. De kleren worden gewassen en heel het huisje wordt schoongemaakt door ons zelf.

Tijdens een potje ticket to ride (spel over treinen haha zijn we nog niet van die ellende af) horen we iets ritselen bij de aardappelen en uien. Dat is natuurlijk weer een mooie aanleiding om op avontuur te gegaan voor de biologen. En ja hoor we hebben de dader gevonden, een eikelmuisje. We hebben eerst geprobeerd een zelf gemaakte muizen val te maken maar de pindakaas was nergens te bekennen net zoals de muis, helaas. Dan toch maar overstapt op de muizen val, en dat hielp al 3 muizen gevangen.
De kippen genieten wel van een muisje.

Roos en ik doen samen onderzoek naar bomen. Naar wat voor soorten bomen er nu allemaal voorkomen in het gebied. Er was vraag van, van uit het gebied dus we hebben deze kans gegrepen en gestart met ons onderzoek.
De bedoeling van ons onderzoek is dat we een hectare bos gaan lopen en dan alle bomen hoger dan 4 meter gaan inventariseren. Zo gaan we 50 verschillende hectaren doen of meer.

We zijn afgelopen zondag naar vrienden geweest van Rob en Claire daar hebben we een poel uit geschept die ze droog hadden gelegd. Door de vis die erin zat kwamen er geen amfibieën in de poel en dat wilde ze graag.
Wat een heerlijke kliederboel was dat, modder uit de poel scheppen in emmers doen, in een treintje naar boven dragen, in een kruiwagen doen en naar de moestuin brengen. (Beste mest ooit!).Het modderworstelen hebben we maar achterwege gelaten.
Ons harde werk werd goed beloond met heerlijke Frans eten zoals Franse brood met lekkere kaasje en verschillende dingentje, en niet te vergeten de lekkere Franse wijn! We hebben genoten!

Gisteren hebben we gebbqt met de burgermeester. En dat was niet zomaar wat vlees maar vis en een reeën poot!!! Heerlijk lopen smullen weer!
De burgermeester kwam langs om kennis te maken met ons. Het betekent veel voor het gebied dat wij hier rondlopen en onderzoek doe. De mensen uit het gebied vinden het superleuk om te zien dat wij hier bezig zijn.
We kregen het voorstel van de burgermeester om met 10 Franse studenten uit de buurt samen te werken wat natuurlijk superleuk is maar wel lastig vanwege de taal.

Als het goed is gaat het morgen hier regenen, waar we allemaal op hopen want dan komen de dieren weer naar buiten en kunnen we mooi weer goed onderzoek doen.

• 13 September 2016 - 16:14

Leony:

Leuk Mila, hoe je alles omschrijft. Kunnen wij lekker mee genieten. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Ook hier hebben we vandaag een erg warme dag. Zou het daardoor komen dat ik nog geen beestje gezien heb.

• 13 September 2016 - 16:14

Leony:

• 13 September 2016 - 20:16

Sandor:

Beste padvinders, wij genieten wederom van jullie avonturen! Erg leuk om te lezen! Voel je je al een echte Française? Verder hopen ook dat het flink gaat regenen zodat de eikelmuisjes zich zullen tonen bij de vleet. Daarnaast verwacht ik de zuid Namibische bosegel, rood gestippelde berken pad en het hitsige donkerbruine poedel zwijn zich laten zien rond middernacht de vierde donderdag van september. Gegroet, s Pekaar de padvinder piet en k de Bruijn opperhoofd van padvinderverening het duikeltje te Dorst

• 13 September 2016 - 22:29

Ilonka :

Volledig eens met bovenstaande van S Pekaar en K de Bruijn. Leuk verhaal Milan. Geniet er lekker van. Wij hebben trouwens heerlijk gegeten bij paps en mams in Dorst. Blijf vooral je verslagen schrijven. Is leuk om te lezen!

• 13 September 2016 - 22:31

Ilonka:

Milan moet Mila zijn !!!

• 16 September 2016 - 10:10

Wiet Van Bragt:

Superleuk om te lezen, Mila! Wat een fantastische stageplek is dat Tigouleix toch, he? Ga zo door met bloggen, echt leuk. Ik struikel soms wel over wat taalfoutjes, maar daar hebben we het straks wel weer over in me les ;-)

• 18 September 2016 - 09:27

Rob Veen:

Leuk om te lezen Mila, vooral om te lezen dat je 50 hectare gaat uitkammen, en schrijf vooral de oude tamme kastanjebomen en lindes op, die zijn hier erg belangrijk.
    Je krijgt het nog te druk hier :-)
    Als de regen nog even doorgaat kun je ook gelijk wat eekhoorntjesbrood voor ons meenemen.
    We kijken uit naar je volgend verslag.

Groetjes van Claire en Rob

• 20 September 2016 - 22:11

Jet:

Hoi Mila,

Het is leuk om je reis ervaringen te lezen. Volgens mij hebben jullie aardig veel te doen, en is er genoeg onderzoeksmateriaal om (o.a.met en in de modder) aan te modderen. Het geeft de indruk van een gezonde populatie aan 'biologen". En naar de opdracht gekeken zullen jullie veel bewegen en weinig kans zien om lekker wat extra spek op de eigen botten te kweken. Dus helaas voor de carnivoren daar in het bos