De eerst week zit er alweer op. - Reisverslag uit Neuvic, Frankrijk van mila de Bruijn - WaarBenJij.nu De eerst week zit er alweer op. - Reisverslag uit Neuvic, Frankrijk van mila de Bruijn - WaarBenJij.nu

De eerst week zit er alweer op.

Blijf op de hoogte en volg mila

03 September 2016 | Frankrijk, Neuvic

28 augustus heb ik afscheid genomen op het station van Mama en Dirk. Dat was wel even emotioneel.

Ik had van Kiki een filmpje gekregen van me familie en vrienden. Eenmaal in de trein heb ik die gekeken. Wat een super leuk filmpje ik heb echt lopen gieren maar heb ook een traantje gelaten. Dankjewel iedereen :D

We zijn in Roosendaal opgestapt. In Antwerpen zijn we overgestapt om naar Parijs te gaan. Dan denk je van alle trein ellende af te zijn, springt er iemand voor Parijs voor de trein. Gelukkig hadden we maar 1 uur vertraging en konden we de overige overstappen gelukkig redden.

Aangekomen op Felletin Gare, stonden Rob (stagebegeleider) en Fer (mede student) ons op te wachten die ons naar het huisje bracht.
Meteen al een goeie indruk gekregen van het gebied!

De eerste dag hebben we een wandeling gemaakt met Claire (stagebegeleider) die heeft ons een prachtig meertje laten zien waar rivier otters zitten. (Die lieten zich natuurlijk niet zien).

Boodschappen doen hier in Frankrijk is stiekem toch wel lastig. We moeten een kwartier rijden met de auto voor dat we een kleine supermarkt tegen komen. Voor de grote boodschappen moeten we een half uur rijden.
We koken met zijn alle. Dat is wel even wennen voor 7 man inkopen doen en koken.

We hebben van Rob uitleg gekregen over onze stage en moeten eerst goed het gebied verkennen voor dat we echt aan de slag kunnen met onze onderzoeken.

We hebben verder ook de rest van de week flink gewandeld. We proberen voor de echte hitte terug te zijn. Het is hier de afgelopen dagen 30 graden of meer geweest.

Tijdens deze wandelingen komen we van alles tegen. We hebben al verschillende rivier kreeftjes ( helaas te klein om op te eten) visjes kikkers en salamanders gevangen en gekeken wat voor soort het zijn.
We hebben bij meertjes hier in de buurt beverratten gezien.
Ook 2 verschillende soorten hagedissen hebben we al gespot (muurhagedis en de levendbarende hagedis)

Gisteren na een lange warme wandeling hebben we de eerste adder gespot. We waren bijna thuis en toe kwamen we haar (het was een vrouwtje) tegen.

De meertjes hier zijn privé-eigendom en we mogen daar eigenlijk geen onderzoek in doen of zwemmen. We hebben bij een meertje geprobeerd te zwemmen alleen we zakte tot onze enkels in de modder/koeienpoep.

Het is heerlijk hier, we zijn allemaal aan het genieten van de natuur en van het heerlijke weer.

Tot volgende week :D

• 03 September 2016 - 21:53

Cobie Thielen:

Hallo Mila,
    wat fijn om je te kunnen volgen en wat kun je goed schrijven! Succes Cobie

• 04 September 2016 - 20:44

Dirk:

supper nice om ff zo te kunnen lezen hoe je week precies verlopen is. "tot onze enkels in de modder/koeienpoep. het is heerlijk hier,...." hahhaha beetje dubbel op is het niet?